JellyPages.com

Thursday 15 November 2012

reflection 4

Reflection 4

SITI FADHIYA BINTI ROZMAN

Rasa kurang seronok dengan permainan agak bosan. Banyak ilmu yang dapat dipelajari.  Kelas lepas memberi ilmu untuk berfikir dengan lebih kritis & kreatif. Berfikir kehadapan tidak hanya menyelesaikan masalah semasa. Kene bijak untuk mengurus sesebuah organisasi ataupun syarikat. Penelitian amat penting. Untuk masa hadapan perlu lebih dinamik dalam menguruskan situasi.

NUR THURAIYA YUMNI ALIAS

Keterujaan menjalankan aktiviti. Apabila diberi pilihan antara manager, employees, banker dan costumer, saya lebih suka memilih untuk menjai employees. Kerana, disitu saya mendapat pengalaman untuk berhadapan dengan customer/ orang ramai. Skill untuk promote seperti communication skill, attraction skill amat penting. Pengalaman ini sedikit sebanyak membantu saya untuk berhadapan dengan orang lain kelak sekiranya saya terlibat secara langsung/ serius dalam bidang  perniagaan. 

RUHAINA BINTI MAJID

Saya berasa seronok dan dapat menimba pengalaman baru sebagai seorang usahawan.menjadi seorang usahawan berjaya bukanlah sesuatu yang mudah kerana ianya memerlukan semangat dan azam yang kuat selain berani menghadapi pelbagai cabaran dan jatuh gugur sesuatu perniagaan.

ROSYAZILLA IZWA BINTI MOHD SAFUAN

Sebagai usahawan, terdapat banyak cubaan dan dugaan yang perlu ditempuhi..pada masa akan datang, jika bergelar usahawan, saya mesti mempraktikkan segala apa yang telah saya pelajari agar ianya dapat membantu saya menjadi usahawan berjaya...Hubungan yang erat dengan pelanggan dan cara pergaulan sihat antara usahawan dengan supplier, customer, banker dan competitor adalah sangat memberansangkan dan menjadi inspirasi bagi saya untuk bekerja dengan lebih bersungguh-sungguh..





No comments:

Post a Comment