JellyPages.com

Thursday 1 November 2012

REFLECTION 1

RUHAINA BINTI MAJID
mmm....wat did i wana say haaa...mmm????? glad to attend dis coure.....but, i dun really love having classon friday...huhu....other than dat, its ol ok n enjoy 4 me.....fuhhh....wat a release dat i dun need to juz attend d klass n juz listen to lecture n write notes....now since the klass only delivered in workshop, i really enjoyed it....heeee........i'll continue my story later on k.....chill babe....C  u ol again next week....

  • How do I feel ? - Saya merasakan bahawa adalah perlu bagi seorang mahasiswa mempelajari selok belok perniagan selain mempelajari kursus-kursus khusus mereka.
  • What I Have Learn ?-  Setelah menyenaraikan kelemahan dan cara mengatasi kelemahan saya, saya merasakan bahawa terdapat peluang dimana saya boleh memperbaiki diri untuk bergerak lebih maju kehadapan.
  • Where and When can I Apply? - Saya boleh belajar bekerja dalam kumpulan selain mempelajari rancangan perniagaan untuk kegunaan pada masa. Aktiviti dalam kumpulan mengajar saya agar lebih mengenali rakan dan bekerjasama.


SITI AISYAH BINTI SAMUDIN
  • How do I Feel? - saya berpendapat, adalah sangat penting untuk memiliki serta mengasah kebolehan yang ada dalam diri masing-masing.

  • What have I Learnt? - Selepas mendengar penerangan dan menjalankan beberapa aktiviti berkumpulan yang dikendalikan oleh Miss Elaine, saya mampu menyenaraikan beberapa kelemahan yang tersembunyi serta belajar kaedah-kaedah untuk mengatasinya. 

  • Where and When can I Apply? -  saya boleh mengaplikasikan apa yang dipelajari sewaktu menjalankan aktiviti persatuan dan setelah berada di alam kerjaya kelak.

Rosyazila Izwa Binti Mohd Safuan
  • how do i feel?- bukan senang nk capai apa yang kita inginkan dalam hidup..
  •  what have i learnt?-  saya belajar macam mana nak mengatasi masalah dan bijak mengatur masa dan diri..
  • when and where i want to apply?- sudah tentu bila dah menginjak alam pekerjaan..


 Siti Fadhilah Binti Ghazali
  •  how do i feel?- saya dapat mengenalpasti impian dan cita2 saya dengan jelas..saya juga mempelajari bagaimana untuk menyelesaikan sesuatu masalah dengan baik.
  •   what have i learnt?- matlamat yang jelas merangsang saya untuk berusaha dengan bersungguh-sungguh dan bersemangat untuk mencapai impian. pendekatan yang berbeza membuatkan saya lebih fokus dalam kelas. 

  • when and where i want to apply?-bila masalah datang, sya akan tenangkan diri terlebih dahulu. cuba utk positifkn diri dan mencari jalan penyelesaian sebaik mungkin. Jika perlu, saya akan bertanya kepada org yg lebih tua@ berpengalaman..meminta pandangan mereka.



Saddam Khairat Bin Sahiran
  • apa yang saya rasa? well, before the class, saya ingatkan kelas akan berjalan seperti biasa, i mean there will be a slide show, take a note or something like that and we just sitting and hear the lecturer do the talking. but then, bila saya sampai saja, wow, ada amoi..haha..sori ea miss elaine. malay people like to call chinesse girl "amoi". i hope u dont take it personally. 
  • But the important thing is, she, miss elaine telah mengubah segala-galanya..wow, sounds funny isn't it..hehe..from a lecture style to workshop style. and i love it. miss elaine sangat energetic dan membuatkan saya rasa begitu teruja untuk terus mendengar dan bersemangat melakukan aktiviti yang disuruh. personally i think the workshop style suits me very well and student secara tidak langsung dapat mengaplikasikan apa yang dipelajari sebelum ini. lastly i hope this style of class akan terus diadakan lagi pada minggu-minggu yang  akan datang. thats it for this week. see ya again next time.

Siti Fadhiya Binti Rozman

how do i feel....???  .... my answer:  I FEEL GOOD...............
ok la klas xboring....
mcm masuk bengkel motivasi pun ada......

apa yg sy dpt?  i can recognize of my ability and my weakness

then, where n when to apply of what i learnt....  bermula skrg dan aplikasikan dlm kehidupan seharian


Nur ThuraiyaYumni Alias

belajar mencari kelemahan sendiri adalah perkara yang terbaik,
jangan pernah merasa diri terbaik berbanding orang lain...
kite sendiri ada potensi yang tersendiri n jangan mudah untuk give up dalam melakukan sesuatu..
kelas Apk buat saya rasa "feel more better"...
thanks miss elaine :)



No comments:

Post a Comment