JellyPages.com

Wednesday 14 November 2012

reflection 3

AKTIVITI : PERANAN SEBAGAI BANKER, CUTOMER, EMPLOYEE, EMPLOYER DAN SUPPLIER.......
RUHAINA BINTI MAJID


- Hari ini sy berperanan sbg banker yg membantu menguruskan mengenai urusan bayaran rental dan utility di bank-bank oleh pihak usahawan......selain itu, sy jga mengawal kemasukan wang oleh supplier pada setiap kali selesai urus niaga mereka.....kerja dan peranan sbg juru bank tidaklah semudah yang disangka kerana terdapat pelbagai ragam manusia yg kt jumpa sewaktu berurusan dengan mereka...selain itu, terdapat juga klien yg byk bertanya dan ini memerlukan kt byk pengetahuan dan info mengenai urusan perbankan ini...




SITI AISYAH BINTI SAMUDIN




 - reflections minggu 8 (aisyah)Pada minggu kelapan kami telah mempraktikkan watak-watak di alam pekerjaan. Saya berperanan sebagai seorang supplier. Positifnya, saya dapat melihat gambaran awal mengenai alam pekerjaan kelak iaitu Tentang bagaimana peranan seorang supplier, pekerja, usahawan dan kerenah pelanggan yang bermacam ragam. Ia mungkin tidak sepenuhnya sama kerana keadaan agak kelam kabut dan tidak teratur, tetapi saya masih boleh mengambil sedikit pengetahuan dalam aplikasi pada aktiviti dalam kuliah ini.




SITI FADHILLAH BINTI GHAZALI



customer are always right.....HAHAHA.... saya hari ini menjadi customer dan agak pening kerana terdapat pelbagai pilihan syarikat yang menawarkan pelbagai juadah...namun, kebijaksanaan pembeli adalah keutamaan...jimatlah dalam berbelanja dan simpanlah wang di bank untuk kegunaan masa hadapan......



ROSYAZILLA IZWA BINTI MOHD SAFUAN



Peranan saya pada hari ini adalah sebagai employee dan ini adalah kerja yang amat memenatkan....berjual beli, berurusan di bank, melayan pelanggan yang berbagai ragam, dan yang paling menarik ketika mempromosikan barangan syarikat kami.....terdapat banyak syarikat yang perlu disaingi dan saya berusaha gigih dan akhirnya mendapat ramai pelanggan..terima kasih customer semua.......kerja sebagai pekerja amatlah mencabar dan hanya seseorang yang boleh memikul tanggungjawab dan sudi ditegur dan dimarahi bos sahaja yang mampu bertahan.....kesabaran itu penting....



SITI FADHIYA BINTI ROZMAN


Saya sebagai employer, saya dpt mngetahui betapa perlunya pengurusan yang sistematik dalam satu2 organisasi bg melahirkan satu produk/perkhidmatan yang berkualiti. harus berani hadapi sebarang perubahan,cabaran,kritikan, tohmahan, serta bijak menangani masalah serta berani ambil risiko....


NURTHURAIYA YUMNI BINTI ALIAS



saya yang memegang watak sebagai customer dan disebabkan sikap saya yang terlalu boros, saya telah kehabisan wang dan terpaksa mengeluarkan wang di bank. sikap boros adalah suatu sikap yang tidak harus diamalkan kerana sepatutnya saya sebagai pembeli harus menitikberatkan perihal kewangan saya dan berjimat untuk masa depan....selain itu, sebagai customer juga, sebelum membeli produk atau keperluan yang diingini kita juga perlumenitikberatkan pro dan contra setiap barangan yg hendak dibeli kerana setiap syarikat mempunyai kualiti produk yg berbeza.
















No comments:

Post a Comment